راه های ترک خودارضایی

راه های ترک خودارضایی

راه های ترک خودارضایی

راه های ترک خودارضایی چیست؟ روانشناسی جنسی بلوغ چیست؟ اعتیاد به خودارضایی و مدام فکر کردن به آن، سبب بروز مشکلات بسیاری می گردد، به همین دلیل بیشتر افراد به دنبال راه های ترک خودارضایی هستند و یا از مشاورین ما در مرکز مشاوره تلفنی روانپناه این سوال را دارند که، با چه روشی امکان ترکش هست؟ خودارضایی، البته به دلیل شهوت نیست، در جواب استرس اضطراب وسواس می باشد. این شخص هم اعتیاد به ارتکاب این فعل را دارد و هم از لحاظ ذهنی درگیر است.

روش های ترک خودارضایی

در مرحله اول از راه های ترک خودارضایی این است که، سعی کنید همیشه توی جمع‌ها باشید، بین دوستان و… چون حضور جمع ، خود مراقبتی به ادم میدهد و کمتر، فکر ارتکاب به چنین کارهایی  به سراغتان می آید.

دوم ، درگیر کردن بدن به کار !

ورزش کنید ، کار کنید و … بقولی سر خودتان را مشلوغ کنید.

سوم اینکه بدانید چه زمان هایی بیشتر تحریک میشوید، بعضی حتی در زمانی که تکانه های جنسی ندارند، اما این فعل رو مرتکب میشوند.

باید بدانید چه زمانی ، در چه موقعیتی ، و در چه شرایط هیجانی و خلقی این فکر به سراغتان می آید و آن را مدیریت کنید.

تصویر-راه-های-ترک-خودارضایی-9954

مدیریت ذهن از راه های ترک خودارضایی

مدیریت ذهن، باید روی تکنیک های ذهن آگاهی کار کنید.

اگر اهل دیدن سایت های پورنوگرافی هستید ، این کار رو ترک کنید

چون این کار، ارتکاب به این فعل رو تشدید می‌کند.

روش های درمانی مثل حساسیت زدایی تدریجی، ایجاد حس تنفر از این کار (مثل کسی که اهل سیگار کشیدنه ، روان‌درمانگر بهش میگه وقتایی سیگار بکش که حالت بهم میخوره از کشیدنش، با معده‌ی خالی و یا نه پشت سر هم….یا کسی که به اهنگ گوش دادن اعتیاد داره، یک مدتی آهنگ آلارم صبح بیدار شدنش رو آهنگ های پلی لیستش بذاره کم کم از این آهنگ ها متنفر میشود)

البته اینها روش های ساندویچی است و بهتر است به رواندرمانگر مراجعه کنید.دکتر سامان سلامیان بهترین روانشناس نوجوان به شما در این رابطه کمک می کند.

یکی از ریشه های این بیماری ، فردگرایی و تنهایی‌گزینی / جمع‌گریزی است و یا شخص در  توانایی ارتباط  با دیگران  خیلی ضعیف هست

و نمیتواند با جنس مخالف ارتباط بگیرد که باعث میگردد نتواند شریک عاطفی برای خود پیدا کند  که منتج به ازدواج شود.

بیشتر بخوانید:

اختلالات یادگیری در کودکان

اختلالات یادگیری در کودکان

تصویر-راه-های-ترک-خودارضایی-7232

عوارض خود ارضایی چیست؟

عوارض خودارضایی شامل تأثیرات منفی ممکن بر روان و جسم انسان است. برخی از این عوارض عبارتند از:

    افزایش خستگی و کاهش سطح انرژی: خودارضایی می‌تواند با افزایش سطح استرس و اضطراب همراه باشد که می‌تواند علاوه بر ایجاد خستگی، تأثیر منفی بر سطح انرژی و روحیه فرد داشته باشد.

    افزایش اضطراب و افسردگی: چگونه افسردگی را از بین ببریم؟، انجام خودارضایی بدون ارتباط عاطفی و انطباق اجتماعی با شریک است و ممکن است، احساسات منفی مانند اضطراب و افسردگی را افزایش دهد.

    تضعیف روابط اجتماعی: خودارضایی به صورت مداوم ممکن است تأثیر منفی بر روابط اجتماعی فرد داشته باشد، زیرا اوقات فراغت را صرف فعالیتی در خانه می‌کند و به تدریج از روابط اجتماعی کاسته می‌شود.

    افزایش احساس گناه و شرم: برخی افراد ممکن است احساس گناه و شرم در مورد خودارضایی داشته باشند، که می‌تواند تأثیر منفی بر روان و روحیه آن‌ها داشته باشد.

روانشناس چگونه می تواند به ترک خودارضایی کمک کند؟

بهترین روانشناس می‌تواند به ترک خودارضایی به چندین روش کمک کند:

    ارائه اطلاعات: دکتر سمانه سلامیان بهترین روانشناس کودک و نوجوان می‌تواند شما را درباره آثار منفی خودارضایی مطلع کند و اطلاعات لازم را در مورد راه‌های دیگر برای برآمدن با نیازهای جنسی خود به شما بدهد.

    بررسی عوامل موجب‌کننده: روانشناس با شناخت عوامل پشتیبانی‌کننده خودارضایی نظیر استرس، اضطراب و انزجار قبل از تلاش برای تغییر در رفتار به شما کمک خواهد کرد.

    تشویق به استفاده از راه‌های جایگزین: بهترین روانشناس می‌تواند شما را به استفاده از راه‌های دیگر برای برآمدن با نیازهای جنسی خود تشویق کند، مانند تمرین روابط جنسی با شرکای واقعی، تمرین روش‌های مشارکتی، تغییر فعالیت‌ها و علایق جنسی و استفاده از روش‌های غیر مستقیم خودارضایی مانند مدیتیشن.

    راهنمایی در مدیریت استرس: روانشناس می‌تواند راهنمایی‌هایی درباره مدیریت استرس و اضطراب به شما بدهد. با کاهش استرس، نیاز به خودارضایی نیز کاهش می‌یابد.

    تحلیل رفتار: روانشناس می‌تواند با شما به تحلیل عوامل رفتاری مرتبط با خودارضایی بپردازد و راه‌هایی را بررسی کند که به اعتماد به نفس و رفتارهای سالم تر منجر شوند.

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که هر فرد به صورت شخصی با این موضوع روبرو است و ممکن است نیاز به روش‌های متفاوتی در استفاده از راه های ترک خودارضایی داشته باشد.

برای مشاوره تلفنی یا حضوری در رابطه با راه های ترک خودارضایی، می توانید، با متخصصین مرکز مشاوره روانپناه با شماره۰۲۱۲۶۶۴۵۱۶۱ و یا ۰۹۰۳۴۲۳۰۷۸۹تماس بگیرید. همچنین می توانید به آدرس تلگرام این https://t.me/ravan_asay مراجعه کنید

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید