نکات مهم تربیت کودک

نکات مهم تربیت کودک

نکات مهم تربیت کودک

نکات مهم تربیت کودک چیست؟ نکات کلیدی در روانشناسی تربیتی کودک چیست؟ از آنجا که هر گونه رفتار با کودک می تواند بر منش و تربیت او تاثیر بگذارد بسیاری از والدین به دنبال باید ها و نباید های تربیت فرزند خود هستند. اگر شما هم به دنبال نکات مهم تربیت کودک هستید، توصیه می کنیم تا انتهای این متن با ما همراه شوید تا بهترین مشاوره ما در روان پناه به بررسی این موضوع بپردازد.

نکات مهم تربیت کودک کدامند؟

والدين می‌توانند به كمك ، بازى به راحتى كودكان را به اطاعت از خود وادار كنند و با همبازى شدن و اجراى نقش‌هاى متفاوت، با بچه‌ها ارتباط برقرار كنند و مقاومت کودکان را در مقابل درخواست‌هاى خود کاهش دهند، استفاده از جريان بازى و ورزش در تربيت و پرورش خردسالان بسيار
مؤثر است.

اخلاق خوب و شوخ طبعى و داشتن حوصله و وقت گذاشتن برای کودک و تعريف كردن قصه هاى جالب و ايجاد شور و شوق در بازى، زمينه نفوذ مربيان خوب را در ذهن كودكان فراهم مى‌كند.

همچنین شما می توانید جهت اطلاع از  پاسخ این سوال که چگونه فرزند خود را تک بعدی تربیت نکنیم؟ به این لینک بروید.

((تشويق كردن)) در صورتى كه در جهت رشد زمينه هاى اخلاقى كودك باشد، يكى از روشهاى خوب تربيتى و از نکات مهم تربیت کودک است، ولى استفاده مكرر و نابجا از اين شيوه، سبب رشد خصلتهاى منفى مى شود، به طورى كه كودك همواره احساس برترى خاص نسبت به ديگران پيدا كرده و هميشه ميل به تظاهر و استثنايى بودن و مستحق بودن براى دريافت جايزه را در سر مى پروراند.

برخى از پدران سعى دارند كه وظايف خود را نسبت به تربيت كودك بر عهده همسر خود قرار دهند و همواره عقيده دارند كه كار با كودك، مستلزم بيكار بودن و تحمل دردسرها و صرف دقت بسيارى است كه اين با اشتغالات آنان سازگار نيست. (مثلا كار يا درس دارند و از طرفى، تصور مى كنند آينده خودشان مهمتر از وقت گذرانى با كودكان است!) اينان وظايف و حقوق فرزندان را نسبت به خود فراموش كرده‌اند و در سال‌های بعد با صرف هزینه‌های زیاد و حتی گذاشتن زمان زیاد شاید نتوانند جبران کارهای ناکرده قبلی خود را بکنند.

تصویر-نکات-مهم-تربیت-کودک-0987

والدين اگر با فرزندان خود ارتباطى عاطفى برقرار كنند و به خواسته هاى منطقى آنان توجه داشته باشند، آنان هم بطور طبيعى مكنونات قلبى خود را نزد والدينشان بازگو خواهند كرد از سوى ديگر جدى نگرفتن كودكان و مسخره كردن رفتار آنان سبب قطع ارتباط عاطفى بين والدين و فرزندانشان مى شود.

بیشتر بخوانید:

روانشناسی جنسی بلوغ

روشهایی برای نظم کودکان

مهمترین تکنیک افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس

 

به آنها بیاموزید که چگونه از خودشان دفاع کنند

در دنیای امروز، مهم‌تر از همیشه برای کودکان این است که بدانند چگونه از خود دفاع کنند. به کودک خود بیاموزید که یاد بگیرد چگونه خود را به شیوه ای سالم و مثبت نشان دهند.

این می تواند شامل ایفای نقش در سناریوهای مختلف باشد، مانند ایستادن در برابر یک قلدر یا درخواست آنچه که آنها می خواهند. وقتی یاد می‌گیرند چگونه از خودشان دفاع کنند، در تمام زمینه‌های زندگی‌شان اعتماد به نفس و توانایی بیشتری پیدا می‌کنند.

ایجاد اعتماد به نفس در کودکان برای رفاه کلی و موفقیت آنها در زندگی ضروری است. با پیروی از این نکات، می توانید به کودک خود کمک کنید تا اعتماد به نفس مورد نیاز خود را برای شکوفایی ایجاد کند.

شما می توانید جهت اطلاع در رابطه با راه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان به این لینک مراجعه کنید.

بازی ویژه یا گفتگوی ویژه

تاثیرگذارترین تکنیک اعتماد به نفس و عزت نفس بازی ویژه یا گفتگوی ویژه است که، روزی ۲۰دقیقه وقت اختصاصی برای کودک است.
برای کودکان،بازی ویژه و برای نوجوان،گفتگوی ویژه،ولی زمانی تاثیرگذار است که تمام شرایطی رو که گفته شد،اجرا کنید وگرنه بی تاثیر است.روزی ۲۰دقیقه کودک و نوجوان من باید پادشاهی کند و زمان و وقت و ساعت برای سخص اوست!!
روزی ۲۰دقیقه وقت اختصاصی بدون هیچ شرط و منتی میبایست انجام شود و والدین حق ندارند از آن به عنوان روش تشویق و یا تنبیه(حذف آن)استفاده کنند و الا تاثیر گذار نخواهد بود،باید مثل غذا خوردن،جزو حق کودک باشد!!!

این ها همگی برخی از نکات مهم تربیت کودک بود که لیست شد،  اگر به دنبال روش های بیشتر در رابطه با رفتار و تربیت کودک هستید وب سایت ما را دنبال کنید.  همراهان تهران، شهرستان و خارج از کشور برای هماهنگی وقت های آنلاین و تلفنی از مشاوران روان پناه با شماره 09034230789 -09212062249 –  09034230789 تماس بگیرند.

دیدگاه‌ها ۰
ارسال دیدگاه جدید